אז למה לעשות מחקר שוק בכלל?
מידע מדויק על לקוחות ומתחרים הוא צעד ראשון וקריטי בפיתוח תוכנית שיווק. גם מותגים ועסקים קטנים כבר הבינו שהם צריכים לדעת הרבה יותר על הלקוחות הפוטנציאליים שלהם, על השוק בו הם פועלים ועל המתחרים העיקריים שלהם.
לכן כאשר אתם משווקים מוצר כלשהו או מנסים לשפר את השירות הקיים, או אם אתם רק מחפשים להיות צעד קדימה לפני המתחרים שלכם, מחקר שוק הוא מרכיב קריטי שיספק לכם את כל המידע אותו אתם צריכים על מנת לקבל החלטהעסקית טובה יותר. למרות העובדה שעסקים מודעים יותר ויותר לחשיבותו, תהליך המחקר השיווקי עלול להגיע מאוחר מדי עבור בעלי עסקים קטנים ויזמים.
אז הנה 5 דברים שמחקר שוק טוב יכול לעשות בשבילכם בתהליך של פיתוח מוצרים וצמיחה עסקית:
1 | הבנה טובה יותר של הלקוחות שלכם
מי יקנה את המוצר שלכם? מי הם הלקוחות האידיאליים? באיזו תדירות הם יקנו? מה הם צריכים? מה הם רוצים, למה הם מצפים? ככל שיש לכם יותר תשובות תתקבל הבנה מעמיקה יותר אשר תוביל למענה טוב מזה של המתחרים על הצרכים של הלקוחות. מחקר שוק יעזור לכם למפות את הפרופיל המלא של הלקוח האידיאלי שלכם. הידע על הלקוחות יעזור לכם לקבוע מה הטריגר לקניה, מה גודל השוק ועוד. ניתן לקבל תובנות חשובות כמו גיל, אזור מגורים, מגדר והכנסה, שיסייעו ביצירת מסעות שיווק ותמחור מותאמים במיוחד.
2 | ידע על המתחרים
מיהם המתחרים שלכם? מישהו שאתם מכירים או שלא?
מחקר שוק יעזור לכם לגלות מי כבר מספק את השירות שאתם מתכננים להציע. זה יעזור לכם לגלות אם כל המתחרים החדשים רוצים להיכנס לשוק.
כמו כן, עם מחקר שוק יעיל, אתם יכולים לחזות מה תהיה התגובה של המתחרה שלכם כאשר תחליטו להיכנס לשוק, וכיצד הצרכנים תופסים את המוצר שלכם לעומת המתחרים.
מחקר שוק יעשה את העבודה של מציאת חולשות בגישה של המתחרים שלכם, ואתם יכולים לנצל זאת על מנת להשיג יותר לקוחות, כמו גם לגלות מה עבד עבורם כדי לעזור לכם לחשוב בצורה יותר חדשנית.
3 | בדיקת מוצר לפני ההשקה
אז המוצר שלכם הוא בשלב הסופי, וכל מה שצריך לעשות הוא להתחיל שיווק ומכירות נכון?
לא בטוח.. אתם עדיין יכולים לשפר את המוצר / שירות שלכם.
אפשר למשל לתת לקבוצה של לקוחות Early adapters את המוצר החדש להתנסות ולשאול אותם שאלות תוך כדי תהליך ההתנסות – לקבל תגובות ראשוניות והצעות לשיפור.
4 | ניהול שינויים
"זה לא החזק או הכי אינטליגנטי שישרוד אלא מי שישכיל לנהל את השינוי טוב יותר." – צ 'ארלס דרווין. לא בטוח אם דארווין ביצע כמה מחקרי שוק בזמנו החופשי, אבל דבריו כה חשובים ועדיין מהדהדים כיום אולי בעידן החדשני ביותר בהיסטוריה של האנושות.
כולנו ראינו איך מותגים ענקיים כמו בלוקבסטר שפושטים רגל עכשיו, ונוקיה שעדיין נאבקים לחזור למשחק, לא הצליחו בתחזיות השוק שלהם וכמעט נשכחו על ידי הצרכנים היום.
Netflix ו- Apple עשו את מחקר השוק שלהם וניצלו כל הזדמנות שמצאו.
אז כדי להישאר רלוונטיים, אתם לא רק צריכים לצפות לשינויים, אלא להיות מסוגלים לחזות אותם. מחקר שוק טוב יכול לסייע לכם לעשות זאת.
5 | צמיחה עסקית
לוקח זמן לבנות הכנסות יציבה, אבל כמו יזמים רבים, בשלב מסוים, תצטרכו לקחת את העסק שלכם לשלב הבא. מחקר שוק הוא הבסיס לאסטרטגיית הצמיחה שלכם, כך שתוכלו לנצל את הזדמנויות השוק שתגלו. זה יעזור לכם לפתח מוצר חדש, תוכנית תמחור טובה יותר. תגלו פלחי שוק חדשים וערוצי הפצה חדשים.
לסיכום, מחקר שוק מספק מידע חשוב שמסייע לזהות ולנתח את צרכי השוק, הלקוחות והמתחרים.
בא לכם שהמתחרים שלכם יאכלו אבק? תרימו טלפון ואשמח לסייע