האם יש שוק אמיתי עבור המוצר או השירות שלי? אם כן, כמה גדול הצורך? האם לקוחות יקנו את מה שאני מתכוון להציע? יזמים מתמודדים עם שאלות קריטיות אלה כל יום. הנה כמה כלים שיעזרו לכם להתחיל לבדוק את ההיתכנות של הרעיון שלכם:
אז הנה 5 כלים מעולים למחקר שוק שאתם יכולים לעשות לבד :
GoogleTrends גוגל יודעת עלינו הכל.. ואנחנו נותנים לה את המידע הזה בחינם. אבל – היא גם נותנת לנו קצת בחזרה, בכל שהיא פיתחה היא מאפשרת בדיקה של כמות החיפוש לפי מילים וביטויים לאורך השנים. אפשר לצמצם את הבדיקה רק לפי אזור גיאוגרפי למשל ארצות הברית או ישראל (רק תכתבו את מילת החיפוש בעברית כשאתם מחפשים בישראל..). אפשר לראות כמה אנשים חיפשו מילה או ביטוי מסוים ואם חיפשו הרבה (או יש עליה בחיפושים לאורך השנים) זה אומר שיש עליה בהתעניינות בנושא. נסו למשל לחפש את המילה Vegan מול המילה Vegetarian החל מ 2004 (הכי מוקדם שניתן) – ותראו את מהפכת הטבעונות מול עיניכם במלוא הדרה. אם בא לכם לקבל קצת השראה וללמוד על טרנדים שונים שהאנליסטים שלהם מוצאים מניתוח הדאטה – הירשמו לניוזלטר של גוגל שנקרא Thinkwithgoogle .
AskWonder – כלי מצוין שיכול לעזור לכם אם אין לכם ידע או יכולת לחפש את הנתונים בעצמכם . , באמצעות השירות הזה, תוכלו, תמורת עלות לא גבוהה יחסית, להזמין מחקר קצר (אפילו שאלה אחת ספציפית) , למשל – מה גודל שוק הסמארטפונים בהודו ומה נתח השוק של כל מתחרה? או מה הטרנדים האחרונים בשוק מכשירים רפואיים רובוטיים? והרבה שאלות נוספות שניתן לשאול. הם יעזרו לכם לנסח בריף עם שאלות מדויקות ויתנו לכם הצעת מחיר. הדוח עצמו יכלול גם את המקורות לנתונים שהם מספקים
Quera– כלי חינמי נהדר לחיפוש נתונים על שוק או מתחרים, מי שעונה שם על שאלות אלו אנשים שונים שנרשמו לשירות ומכירים את הנושאים השונים. קצת כמו לשאול בקבוצה בפייסבוק אבל קבוצה ענקית.. מקור בלתי נדלה למציאת מידע על שוק מסוים ו/או נתונים על שחקנים ספציפיים בשוק.
Similarweb דרך טובה להתחיל לבדוק את המתחרים שלכם. במידה ויש לכם כתובת אתר של מתחרה השירות הזה יעזור לכם למצוא אתרים דומים לו. המדידה היא לפי מספר קריטריונים שונים ומניתוח מקורות התנועה לאתר.
5 | Google play / APP store
מפתחים אפליקציה ? חפשו ביקורות על אפליקציות מתחרות ב Googleplay וב Appstore תוכלו ללמוד שם על פיצ'רים נחוצים, באגים של מתחרים שלכם ועוד.
מחפשים מידע על קהל היעד שלכם בארצות הברית? רוצים לשאול כמה שאלות את הלקוחות
הפוטנציאלים שלכם באירופה? רוצים לבדוק היתכנות לרעיון שלכם? פנו אלי – אוכל לסייע.